Garantisi herhangi bir zamanda bitmiş olan aracınızı alacağınız ürünün 12 ay boyunca meydana gelebilecek ve sigorta kapsamında yer alan arızaları güvence altına alan sigortadır.
Bu ürünü satın aldığımda neleri kapsar?
Sigortanın yürürlükte olduğu süre içinde araçta meydana gelen bir arıza sonucu; aracın doğru şekilde çalışmasını sağlamak için sigorta kapsamına giren parçaların onarılması ve gerektiği durumlarda değiştirilmesi sebebiyle oluşan masraflar teminat altına alınır.
Sigortadan yararlanmak isteyenler, D Expert Full Ekspertiz paketini satın alarak, ikinci el garanti kapsamında sunulan teminatlar ile aracını güvence altına alabilir.
2. El Garanti süresi ne zaman başlar ve ne zaman sona erer?
Neler 2. El Garanti kapsamında değildir?
2. El Garanti yukarıda ismen belirtilen kapsam dahilinde yer alan aksam ve parçaların dışında olan tüm aksam ve parçalarla beraber kapsamında belirtilen aksam ve parçaların dışında olan tüm aksam ve parçalar kapsam dışındadır. Her durumda normal aşınma, normal yıpranma, normal eskime ya da hatalı kullanma veya ihmal sonucu olarak arızalanan parçaları kapsamaz. Fonksiyon kaybı olmaksızın oluşabilecek ses vb. şikayetleri ve yaşa / kilometreye bağlı oluşabilecek doğal performans azalmaları da bu program kapsamında değerlendirilmeyecektir.
Aynı zamanda, Marş motorunda kömür, Isıtma ve soğutma fan motorlarındaki ızgaralar ve her türlü çarpma – sürtme teminat dışındadır.
Aracımın periyodik bakımını anlaşmalı Yetkili Servisler’de zamanında yaptırmazsam ne olur?
Aracımı satarken 2. El Garanti’imi devredebilir miyim?
Servis standartları nelerdir?
Poliçemi isteğe bağlı iptal edebilir miyim?
Kendi üzerime olan başka bir araca devredebilir miyim?
Aracımı D Expert’e ne zaman götürmeliyim?
Ekspert’e götürmezsem hasarım karşılanır mı?
Poliçemi yenileyebilir miyim?
Daha önceki bakımlarımı özel serviste yaptırdım, yine de bu poliçeyi alabilir miyim?
Poliçeyi kimler satın alabilir?
Çekici hizmeti hangi durumlarda verilir?
Kiralık araç / İkame araç teminatı nedir? Hangi durumlarda geçerlidir?
Teminat dışı haller nelerdir?
• Korozyon (Kaporta),
• Boya ve/veya paslanma,
• Yanlış yakıt, yağ, sıvı kullanımı, LPG vb gibi harici sistem kaynaklı arızalar,
• LPG Sistemi ve bağlı bulunduğu / etkilediği tüm aksamlar ve bu aksamların arızalarının sebep olduğu tüm arızalar kapsam dışındadır.
• Servis eksikliği,
• Aşırı ısınma veya donma,
• Sel, darbe, yangın, kaza, terör hasarları,
• Kötüye kullanma ve ihmal,
• Bu garantinin başlangıcından önce de var olan problemler,
• Ekspertiz raporunda tespit edilmiş ya da tespit edilmemiş dahi olsa aracın servis geçmişin de kaydı bulunan arızalar,
• Antifriz, yağ ve diğer sıvıların eksikliğinden kaynaklanan arızalar,
• Kötü kullanım veya 2. El Garanti kapsamında olmayan parçalar ve bu parçaların yol açtığı arızalar,
• Üretici standartlarına göre uygun olmayan veya Yetkili Servisler’de takılmayan parçalar,
• Hatalı tamir,
Kilometre göstergesine müdahale edilmiş olması veya çalışmıyor olması durumları,
• 2. El Garanti teminatına giren bir sebepten kaynaklansın veya kaynaklanmasın sigortalının aracı ile 3. Şahıslara verebileceği maddi ve bedeni zararlar.
• Her türlü sonuç hasarı
• Bir başka garanti veya sigorta kapsamında değerlendirilebilecek veya değerlendirilmiş kayıp ve arıza ve hasarlar
• Değer kaybı, kazanç kaybı, ölüm ve sakatlı durumları
• Kilometre göstergesine müdahale edilmiş olması veya çalışmıyor olması durumları,
• Kırılmalar, çatlamalar, soyulma, kabarma gibi yüzey bozulmaları,
• Zamanla oluşabilecek karbon birikintilerinin temizlenmesi ve bu temizlik sonucu oluşabilecek arızalar
• Doğrudan veya dolaylı olarak zarar verme amacıyla, Aracın yazılım programına eklenebilecek zararlı kod, virüs ya da işlem ya da herhangi bir elektronik sistem kullanımından veya işletilmesinden, sebeplenen ya da katkıda bulunulan ya da kaynaklanan herhangi bir kayıp, hasar, sorumluluk ya da harcama bu kapsamın dışındadır.
• Savaş riski, sonik patlaması, nükleer radyasyon, sel veya doğal afetlerden kaynaklanan hasarlarla ilgili tazminat talepleri 2. El Garanti teminatının dışındadır.
• Hasarı tazmin edilen araç sahibi hasarlı parçalar üzerinde hiçbir hak ve talepte bulunamaz.
• Üretici tarafından yapılan geri çağırmalara veya kalıtsal bir tasarım hatasından kaynaklanan arızalara konu parçalar bu garanti kapsamında değildir.
• Bu program, eğer araç bir araç servisi veya araç satışı ile ilgili bir şirket adına tescilli ise geçerli değildir.
• Kasko, trafik sigortası veya benzeri herhangi bir sigorta kapsamında işlem yapılmış ise bu işlem ile ilgili ne garanti sahibinde ne de bir başka ilgili olabilecek tarafa hiç bir ödeme yapılmayacaktır.
• Taksiler, servis araçları, kiralık araçlar, polis araçları, itfaiye araçları vb. gibi kamu dairelerince kullanılan araçlar, eğitim amaçlı kullanılan araçlar, LPG kullanan araçlar, 3.5 tonun üzerindeki araçlar, herhangi bir yarış, ralli vb amaçla kullanılamış veya kullanılan araçlar, performans modifikasyonu yapılmış araçlar, maden sahalarında kullanılan araçlar 2. El Garanti’nin kapsamı dışındadır.
Arıza gerçekleştiğinde neler yapılmalıdır?
Hatalı kullanım sonucunda oluşan hasarlarda poliçe karşılar mı?
Periyodik bakımlarımı zamanında yaptırmazsam, poliçede teminat kapsamı dışında kalır mıyım?
Arıza bildirimi yılda kaç defa yapılabilir?
Arıza uyarısı aldığımda ne yapmalıyım?
Arıza tespit edildikten ne kadar süre sonra bildirilmesi gerekir?
Poliçemi kaç taksitle satın alabilirim?